WAT IS EEN ARBEIDSCONFLICT
Het niet eens zijn met elkaar, een blijvend gevoel van onvrede, taken moeten doen waar je het niet mee eens bent, niet gewaardeerd worden voor je inzet; het vreet aan je. Een arbeidsconflict kan in deze situaties zo maar ontstaan en iedereen overkomen.
WAAROM JURIDISCHE HULP INSCHAKELEN
Het gaat om jouw carrière, jouw werkgeluk en natuurlijk ook om het behoud van inkomen.
Waarding arbeidsrecht komt snel tot de kern van de zaak. Het kan heel verhelderend zijn om te weten wat je rechten zijn. Misschien dat je na het advies van Waarding arbeidsrecht zelf het gesprek met je werkgever kan oppakken en de situatie kan oplossen.
Soms lukt dat niet omdat er al te vaak over hetzelfde is gesproken of omdat het juridisch inhoudelijk ingewikkeld is. Ook kan het zijn dat een werkgever zich niet makkelijk door een medewerker laat overtuigen. Geen probleem; daar kan Waarding arbeidsrecht als externe specialist in het arbeidsrecht het verschil maken.
Meestal weten werkgevers het te waarderen als een arbeidsrecht advocaat de kern van het probleem op een nette manier in een goed gesprek bespreekt. Waarding arbeidsrecht heeft hier veel ervaring mee en weet de werkgever of de manager personeelszaken ook als ondernemer of de manager in zijn rol als manager te benaderen. Dat is net even anders. Regelmatig komt het voor dat er bij de werkgever of manager nieuwe inzichten ontstaan. Dat opent deuren en een weg naar oplossingen.
Waarding arbeidsrecht gaat altijd voor het beste resultaat voor haar klant. Door jarenlange ervaring en de bijstand van honderden andere werknemers, weet Waarding arbeidsrecht hoe je tot het beste resultaat komt.
TIPS BIJ EEN ARBEIDSCONFLICT
- allereerst een open deur; blijf rustig en kalm en probeer er voor te zorgen dat de situatie niet escaleert
- op een later moment is het soms handig om een overzicht te hebben; maak daarom – korte – aantekeningen
- probeer helder te krijgen wat er volgens jou maar ook volgens je werkgever mis is
- is er misschien ook een onderliggend probleem zoals miscommunicatie of botsende karakters
- als de situatie ten koste van je gezondheid gaat, kan je een preventief bezoek aan de bedrijfsarts aanvragen
- is er een vertrouwenspersoon of bedrijfsmaatschappelijk werker met wie je de situatie kan bespreken
- wat zijn volgens jou de stappen om tot een oplossing te komen en wie of wat heb je daar voor nodig
- is het bijvoorbeeld mogelijk en ook logisch om met een andere leidinggevende te spreken die wellicht kwartiermaker kan zijn en kan de-escaleren
- is de situatie vastgelopen; zie je door de bomen het bos niet meer; zit je werkgever op ramkoers; bel dan Waarding arbeidsrecht.